Sider

tirsdag den 8. november 2011

Halsrør med viftemønster

Hvor har vi dog bare haft mange kedelige grå dage i træk.. Jeg ved ikke med jer - men kedelige grå dage får mig til at hive kedelige farver frem af skabet, og en kedelig grå farve endte jeg så med på hæklenålen i fredags.

MEN... bare fordi farven er kedelig behøver mønsteret jo ikke at være det, så jeg hækler pt. et halsrør med et fedt viftemønster i dobbelte stangmasker. Garnet er Drops Nepal (farve: kedelig grå), nål 6.

Jeg tror det bliver super fedt når det er færdigt:


Så langt er jeg nået - ja, pt er det jo så egentlig et halstørkæde, men det bliver syet sammen til sidst:


Og - så skal I også lige se hvad der møder os hver morgen når vi træder ud af hoveddøren:


- det burde simpelthen være ulovligt at se så sød ud!!

4 stk nysgerrige nuttede mini-gøjsere - nu 5 uger gamle.


13 kommentarer:

  1. Elsker grå, men helst i garn, himlen foretrækker jeg i blå... Så er du bare desværre nødt til at købe en ny jakke i en fed farve. Hvor ærgerligt! ;-)
    Sidsel

    SvarSlet
  2. Grå er efter min mening også rigtig flot og har den fordel, at det kan sættes sammen med masse af andre farver - i øvrigt et flot mønster :-)

    SvarSlet
  3. Hey, jeg vil lige høre dig af hvor jeg kan finde mønsteret på det grå halstørklæde, jeg synes det er mega flot.

    SvarSlet
  4. Flot mønster, jeg kunne også godt bruge en opskrift.
    Ps. kaninerne ser søde ud.

    SvarSlet
  5. Skønt mønster - jeg kunne også godt bruge et mønster :o)

    SvarSlet
  6. @Sidsel - ja, du har da fuldstændig ret! Jeg skal da bare ud og ha' noget nyt farverigt tøj!

    @Randi - tak, jeg kan nu også godt li' grå - så længe det ikke er forbundet med vejret :-)

    @Anonym, SJ & Christina - mønsteret ligger pt på en lap papir på mit sofabord, og der kommer det altså til at ligge et stykke tid endnu. Jeg skal jo lige finde ud af om det her "halsrør-klæde" fungerer eller ej :-)

    SvarSlet
  7. Gråt er flot som man siger - Smiler - tror på at det bliver ganske smukt, med det mønster. - og nuttede små gøjsere. Fin blog du har og en dygtig hæklenørd. :)

    SvarSlet
  8. Super flot tørklæde, fint mønster du bruger. :-) ja, ulovligt søde baby kaniner

    SvarSlet
  9. Hvor er de dog søde og nuser.
    Super fedt arbejde. Jeg håber der kommer en DIY

    SvarSlet
  10. Jeg er også ret vild med det mønster, og på billedet ser farven smuk ud! Jeg holder øje med,om du sku få lyst til at skrive det ud til deling, men kender det med, at det ligger rigtig godt, hvor det er..
    Kh Inger Lise

    SvarSlet
  11. Fedt mønster og fed grå...I LOVE IT! De kaninuser er da bare for søde ;-)

    SvarSlet
  12. Ønsker lige pludseligt, at jeg kunne hækle

    SvarSlet
  13. Har du fundet ud af om det virker? For det er dælme flot!

    SvarSlet